събота, 13 декември 2014 г.

Веган тиквен мус



Здравейте,

Според много специалисти- диетолози и лекари- е много добре дните от седмицата, в които консумираме само растителна храна да са поне три.  Признавам си, че за мен това е много трудно, не заради друго, а заради млечните храни, които много обичам и тъй като закусвам почти всяка сутрин с кисело мляко, ми е трудно да имам изцяло растителни дни. Решила съм да си поставя за цел тези дни да са поне два и с времето да ги кача на три, като в останалите дни редувам протеините. Старая се да не смесвам млечни с месни протеини отдавна, така че поне това няма да ме затрудни. И така, без повече протакане бих искала да ви представя веган тиквен мус. 
Съставките са  по ваше предпочитание. Аз използвах една тиква цигулка- с едната половина направих мус, с другата- лазаня с тиква, която също публикувах.  Ако решите, че е много, разделете тиквата на три: за супа, за лазаня и за мус. Ако не използвате цялата тиква веднага, може да я съхраните в хладилника сурова и необелена за няколко дни в плик. Не мисля, че варена е много трайна. Даже съм почти сигурна, че има ексцентрична склонност към бързо разваляне.  За муса, трябва да я сварите на пара. Аз имам приставка на тенджерата, но ако нямате можете да импровизирате с метален гевгир или голяма метална цедка. Не ви прпоръчвам водно варене, защото ви трябва по- суха тиква, за да става воднист муса. Не е много приятно.  Хубаво е да си набавите такава приставка за пара. На нея става почти всичко и ще ви е от полза, особено за рационално и здравословно хранене.
В общи линии, да речем, че си стискаме ръцете на килограм тиква.

-          - 1 кг тиква, обелена , нарязана на парчета и сварена на пара. Тиквата е готова, когато върхът на ножа преминава лесно през нея, като през размекнато масло.
-          - 3 с. л. сироп от агаве. Нискокалоричен е, подходящ за всички в семейството.
-          сладко от сини сливи или дюли. Може и да го пропуснете. Моето сладко е домашно, с намалено съдържание на захар.
-          - 500 мл растителна сметана, разбита до пухкавост. Нея също може да пропуснете.
-          -    Нарязани лешмици/орехи/шам- фъстък/стафиди/сушени боровинки/канела.

Разбивате сварената тиква в блендер или с пасатор, докато стане много гладка и пухкава, без конци. Добавяте сиропа от агаве и разбърквате. 



Разпределете в купички и сложете от сладкото, колкото искате. Аз исках да се видят слоевете, когато купичката се гледа отстрани: оранжев-  син- бял.  На този етап, можете да оставите муса така, особено ако се съмнявате колко растителна е растителната сметана. Мен не ме притеснява, но имам приятели пълни вегани и се старая да внимавам, ако десертът е предназначен за тази таргет група.   



Ако решите да сложите и сметаната, мисля че няма да сбъркате.   



Отгоре посипвате с  ядките, които сте избрали, взимате си лъжичка и обръщате гръб на целия сват. Сега сте само вие и пухкавия десерт. Да ви е сладко!


Няма коментари:

Публикуване на коментар