сряда, 24 септември 2014 г.

Бананови сладки без захар





Здравейте,

Днешната ми рецепта е много любопитна, признавам си, поне за мен е такава. В интерес на истината тази рецепта претърпя една съществена трансформация. В оргинал е със захар.  Тук пишещата вам блогърка обаче я забрави в бързината ...  Сладките се получиха чудни без захар и аз горещо ви препоръчвам да не я добавяте в тестото за тях, за да не се разводни. Световно неизвестен факт е, че в захарта се съдържа вода, която разваля консистенцията на сладкишите. Не случайно, сладкиши, които с успех се приготвят в Полша, тук не се получават, защото у нас захарта е водна. Обсъждала съм това с различни кулинарно- пристрастени и техните наблюдения са категорични. Не знам какъв е бил замисълът на оригиналната идея за сладките, но лично за мен присъствието на банан в тестото обезмисля добавянето на захар. Е, аз ги поръсих с ванилова пудра захар, за да прикрия гафа, но мъжът ми каза, че и без нея могат да минат. Длъжна съм да подчертая, че у нас консумацията на захар намалява драстично през последната година и към днешна дата смея да твърдя, че обичайните вафли, торти и бонбони направо създават усещане за слепване на вътрешностите.
Иска ми се да привлека вниманието ви към  трите звезди на днешната рецепта, а именно- лененото брашно, тиквеното олио и бананът.  Предполагам, че до днес фактът, че на света съществува такова нещо като тиквеното олио, хич не ви е трогвал. Но ако разберете, че е полезно за стомаха и действа антипаразитно може би ще промените мнението си. В миналото тиквените семки са били използвани дори за лечение на тении.  Лично според мен по- любопитен е фактът, че благоприятства здравето на простата, което води до едни приглушени палави разговори, провеждани в тесен дамски кръг след две чаши вино.
Другата ни звезда- лененото семе пък е полезно за абсолютно всичко. Можете да го използвате навсякъде- в сладки и солени ястия, сурово, но задължително смляно или счукано, защото иначе безпрепятствено си излиза от организма и вие се сбогувате с редица неуползотворени ненаситени мастни киселини и антиоксиданти. Чудничко е в сутрешното смути в блендера. Пасва и на соса ви за топла салата с тахан и кисело мляко. Гостите ви няма да разберат каква е тайната ви съставка и ще тънете в самодоволна загадъчност. По една супена лъжица на ден е достатъчно, за да допринесете за здравето на цялото си тяло или в частност на коремните органи, ако там се крие коренът на злото за вас. Брашното от друга страна, тъй като се обработва термично, би допринесло с богатото си съдържание на фибри.
И за да затворим кръга, нека отделим няколко думи и за бананите. Тук никога неспящият лингвист в мое лице ще ви осведоми, че банан означава- о каква изненада- пръст- от арабски. Твърде назидателно. Бананите са една от най- древните култури познати на човечеството.  Изключително ценени са заради хранителните си качества сред азиатските народи. У нас ги ценят напоследък само децата. В източниците пише, че гривестият вълк от семейство Кучеви си похапва банани. Чарли от семейство Кучеви също. За да ви запаля по бананите отново, защото сигурна съм, че като деца сте били луди по тях, искам да ви кажа, че комбинацията от калий, магнезий и витамин В6, ще се грижи за доброто ви настроение и енергичност, сложните въглехидрати ще държат нивата на инсулина ви ниски и ще работите за стройна фигура, а обвивката, която плодовете създават в стомаха ще пречи на киселините и дразненето му. На мен лично ми е препоръчан от гастроентеролога. А ето, че в настоящата рецепта благодарение на сладостта си ще замести напълно захарта.





Предлагам на вашето внимание съставките in order of appearance, както пише в надписите на любимите ми английски филми:
-  



-      -     2 с. л. ленено брашно
-      -    ½ ч.ч. овесени ядки
-      -    1 банан
-      -    1 ч.л. сода
-      -   1 ч.л. канела
-      -    1 ч.л. мляно кафе
-      -    1 каф.ч. вода
-       -   1 ч.ч. орехи
-       -   ½ ч.ч. тиквено олио
-       -   Ванилова пудра захар за поръсване



 

Първо се смесва лененото брашно с водата и се оставя да набъбне за 3 мин.







Бананът се намачква на пюре с вилица. Орехите се счукват на едро.





Всички съставки се разбъркват.





Сладките се поставят в тава с хартия за печене.







Сладките се пекат за 15 мин на 180 °C. Докато са топли, поръсете с ванилова пудра захар по желание.  









Приятно хапване!

Няма коментари:

Публикуване на коментар