неделя, 3 февруари 2019 г.

Смилянски боб с кълцана чеснова наденица и салвия


Здравейте скъпи гости на моята виртуална трапеза! 

Преди няколко дни пътувах в един автобус. Шофьорът много носталгично си беше пуснал сръбска музика и аз се сетих как в едно неотдавна отминало време шофьорите в градския транспорт си редяха стотинки в гумените уплътнения около прозорците, слушаха сръбско и имаха хавайски танцьорки на таблото. Беше време на боб, пушени свински ребра и чесън в студените зимни в вечери! Какви славни времена! 
Знаете как ароматът на миналото понякога възкресява отдавна забравени спомени и как внезапно може да ни накара да си хапнем нещо недотам изтънчено, но силно! Мъжка храна! 
Сдобих се с подарък- истински смилянски фасул с контролиран произход, благодарение на моя приятелка. Едър и маслен като кестен. Чудесен за салати, но аз ще го претворя в нещо забравено и сантиментално. Сварила съм предварително фасула за ок. 30-35 минути в тенджера под налягане. Изпекла съм 6-7 наденички с чесън на тиган до готовност. И предварително съм изпекла 300 г тиква в тавичка, за да омекне и същевременно да хване лека коричка. Остава да сглобя продуктите и да ги накарам да заработят в екип. 
В тигана, в който съм запекла наденичките, добавям мазнина и нарязан на полумесеци праз да се задуши за 5 мин на тих огън. Добавям чесън, салвия, малко лют червен пипер и щипка пушен пипер, който ми донесоха от Испания. Както забелязвате, моите близки не се чудят какъв подарък да ми направят. Аз пък не се чудя как да ги оползотворя. 
След като зеленчуците са задушени, добавям малко вода, само няколко супени лъжици, щипка сол, и мятам вътре фасула и наденичките. Изчаквам да се затоплят добре и да зачвърчат весело и водата малко да се изпари, за да може да се получи малко гъст сос. Добавям тиквата и подправям на вкус с чер пипер и сол.  
Преди сервиране отстранете листата салвия. 

Да уточним съставките:
- 1 чаша смилянски или друг фасул. Сварявате и го отцеждате. 
- 6-7 тънки елегантни наденички с чесън
- 300 г обелена и нарязана на парчета печена тиква
- 1 стрък праз
- 2 скилидки чесън
- 2 листа салвия
- люто чушле или чили
- олио или зехтин
- чер пипер, сол
- пушен или кайенски пипер

Уплътнете някой студен февруарски ден с топла домашна храна и червено вино под топло пухкаво одеяло.

Наздраве!


Няма коментари:

Публикуване на коментар